Súčasťou posuvnej samonosnej brány musí byť kvalitný betónový základ, ktorý vytvára stavebný priestor pre jej inštaláciu. Betónový základ sa štandardne umiestňuje do zeme v takej hĺbke, aby si brána zachovala svoju funkčnosť za akýchkoľvek poveternostných podmienok (najmä s ohľadom na odolnosť voči mrazu). Hĺbka betónového základu sa môže líšiť v závislosti od zvolenej lokality a zloženia pôdy, do ktorej má byť umiestnená. Zákazníkom v každom prípade odporúčame konzultovať zvolenú hĺbku stavebného otvoru s odborníkom z oblasti stavebníctva. Z finančného aj technického hľadiska patrí toto riešenie k tým najnáročnejším.
Návod na vytvorenie betónového základu pre posuvnú bránu
Návod pre umiestnenie majáku
Návod na montáž magnetického spínača
V nižšie priloženej tabuľke sú uvedené rozmery (šírka) betónového základu v závislosti na šírke príslušného stavebného otvoru a s ohľadom na šírku miesta, na ktorom má byť umiestnená posuvná brána.
Stavebný otvor (šírka) | Betónový základ (šírka) | Miesto na otvorenie brány |
---|---|---|
3m | 1.2m | 4.2m |
3.5m | 1.4m | 4.9m |
4m | 1.6m | 5.6m |
4.5m | 1.8m | 6.3m |
5m | 2m | 7m |
5.5m | 2.2m | 7.7m |
6m | 2.4m | 8.4m |
Betónový základ sa štandardne buduje do výšky nula, respektíve do výšky najvyššieho bodu.
Základový betón môže byť vedený do takej výšky, aby bolo možné položiť naň dlažbu, ktorá následne bude umiestnená na bode nula.
Maják vedie zo stredu betónového základu. Detailnejšie informácie k inštalácii majáku nájdete v nižšie priloženom dokumente.
Áno, obe brány možno otvárať tým istým ovládačom, a to aj v prípade, kedy sú od iného výrobcu. Je k tomu potrebné dokúpiť externý prijímač, ktorý funguje ako bezkáblový systém.
Motor má zabudovanú účinnú fotobunku. Pri jazde tak dokáže zaznamenať akúkoľvek prekážku na umiestnenú na svojej ceste, na ktorú zareaguje buď tak, že úplne zastaví, alebo sa vráti na pôvodné miesto. Ak by mu niečo vbehlo do cesty, aj v takomto prípade brána zareaguje rovnakým spôsobom - zastaví sa alebo sa vráti do pôvodnej polohy.
Posuvná brána, ktorá sa pohybuje po koľajnici a príslušná kabeláž, musia byť umiestnené po celej ploche pohybu, a to na kvalitnom betónovom základe, ktorý odolá akýmkoľvek poveternostným vplyvom (najmä mrazu). Betónový základ musí byť umiestnený v dostatočnej hĺbke, aby sa predišlo napríklad nadvihnutiu brány v dôsledku silného mrazu. Zodpovedajúcu hĺbku je vždy betónu je vždy potrebné konzultovať s odborníkom v oblasti stavebníctva, ktorý je zodpovedný za túto časť stavebnej prípravy. Posuvná brána pri jazde po koľajnici dokonale kopíruje terén. Je preto nevyhnutné, aby bol betónový základ dostatočne rovný a hladký a umožnil tak bezproblémovú jazdu mechanizmu. Podrobnejšie informácie o tomto systéme nájdete v nižšie priloženom dokumente.
Návod na montáž posuvnej brány, ktorá sa pohybuje po koľajnici
Návod na umiestnenie majáku pre posuvnú bránu, ktorá sa pohybuje po koľajnici
Návod pre magnetický kontakt pre posuvnú bránu, ktorá sa pohybuje po koľajnici a je poháňaná motorom
Betónový základ môže byť vždy umiestnený do maximálnej výšky (najvyššieho bodu), respektíve do bodu nula tak, ako je to zobrazené na vyššie priloženom obrázku.
Betónový základ je vždy potrebné umiestniť do takej výšky, aby bolo možné naň ešte položiť dlažbu, ktorá bude následne umiestnená na bodu nula. Môže byť podsypaná, avšak okrem miesta, ktoré je určené pre umiestnenie motora. Tam môže byť dlažba len nalepená.
Podobne, ako v predchádzajúcom prípade, aj tu je potrebné postupovať tak, aby bol betónový základ vždy umiestnený pod dlažbou. Táto sa musí nachádzať na bode nula a platí pre ňu rovnaké obmedzenie, ako je to uvedené v predošlej otázke ohľadom miesta určeného pre motor.
Posuvná brána, ktorá sa pohybuje po koľajnici a príslušná kabeláž, musia byť umiestnené po celej ploche pohybu, a to na kvalitnom betónovom základe, ktorý odolá akýmkoľvek poveternostným vplyvom (najmä mrazu). Betónový základ musí byť umiestnený v dostatočnej hĺbke, aby sa predišlo napríklad nadvihnutiu brány v dôsledku silného mrazu. Zodpovedajúcu hĺbku je vždy betónu je vždy potrebné konzultovať s odborníkom v oblasti stavebníctva, ktorý je zodpovedný za túto časť stavebnej prípravy. Posuvná brána pri jazde po koľajnici dokonale kopíruje terén. Je preto nevyhnutné, aby bol betónový základ dostatočne rovný a hladký a umožnil tak bezproblémovú jazdu mechanizmu. Podrobnejšie informácie o tomto systéme nájdete v nižšie priloženom dokumente.
UPOZORNENIE!
Radi by sme týmto všetkých našich zákazníkov upozornili, že každé ukotvenie brány musí mať vždy pevný podklad. Žiadnu z našich brán nie je možné osadiť do múru tvoreného z materiálov, ako sú napríklad polysterén či styrodur. Na takýto podklad nemožno riadne upevniť bránu ani jej príslušné prvky tak, aby sme dokázali zaručiť bezproblémový a bezporuchový chod brány.
Návod na prípravu betónu a kabeláže nájdete v priložených PDF súboroch:
Inštalácia dvojkrídlovej brány na motorový pohon so šírkou otvoru do 4 m
Inštalácia dvojkrídlovej brány na motorový pohon so šírkou otvoru od 4 m do 6 m
Inštalácia majáku pre jedno alebo dvojkrídlovú bránu na motorový pohon
Bohužiaľ, v takomto prípade hrozí riziko vytrhnutia brány po niekoľkých používaniach (mesiac). Pre spoľahlivé a riadne fungovanie brány odporúčame podlahu vybrať a vložiť od ňu betónový základ a až potom osadiť bránu.
Motor bude fungovať aj bez fotobuniek. Z pohľadu bezpečnosti však určite odporúčame inštaláciu fotobuniek. Dlažbu odporúčame vybrať a natiahnuť kabeláž pre fotobunky. Riziko riešenie bez fotobunky spočíva v tom, že ak niekto omylom stlačí tlačidlo na ovládači, brána bez fotobunky nerozpozná prekážku po ceste jazdy a ak bude auto alebo nejaká osoba stáť v ceste, narazí do nej a môže dôjsť k škodám na majetku i zdraví.
Hliníkové oplotenie je vyrobené z najľahšieho materiálu, pričom krídlo inštalovanej brány na vyššie uvedenej fotografii váži len 22 kg (šírka 1 500 mm x výška 1 400 mm). Múr nebude mať problém zvládnuť túto hmotnosť aj bez ďalších oporných stĺpov, avšak uvedené platí len za predpokladu, že je betónový základ umiestnený v správnej nezamŕzajúcej hĺbke vypočítanej odborníkom v oblasti stavebníctva.
Inštalácia jednokrídlovej brány poháňanej motorom je veľmi podobné, ako je to v prípade dvojkrídlovej brány. Pri tomto technickom riešení však prichádza do úvahy len montáž jedného krídla a jedného ramena motora.
Návod na inštaláciu pripájame nižšie v priložených súboroch:
Inštalácia jednokrídlovej brány na motorový pohon
Hlavným cieľom elektrického vrátnika je zamedzenie vstupu cudzích osôb na súkromný pozemok. Odomykanie funguje viacerými spôsobmi, ktoré závisia od konkrétnej voľby zákazníka. Majiteľ sa dostane do domu alebo iných priestorov s pomocou kľúča a osobám prichádzajúcim zvonku umožní vstup elektrickým otvorením zvnútra po ich zazvonení. V prípade záujmu možno inštalovať aj o niečo drahší variant s kódovanou klávesnicou, ktorá sa montuje na predný múr a po zadaní kódu umožňuje vstup na pozemok. V našej spoločnosti pracujeme s elektrickým vrátnikom pochádzajúcim z dielne španielskych výrobcov, ktorý má robustnú konštrukciu. Vonkajšia lišta je vyrobená z nerezového materiálu a k múru je pripevnená nerezovými vrutmi. Výhodou tohto technického riešenia je jeho nehrdzavejúca charakteristika. Parametre: 6-12 V AC, 900mA pre 12 V AC.
Inštalácia elektrického vrátnika
Naša spoločnosť inštaluje (zafrézuje) elektrického vrátnika do stĺpu, avšak o jeho zapojenie je potrebné požiadať odborníka (elektrikára), ktorý zároveň dodá zvonček, videovrátnik, komunikátor. Túto otázku bude vedieť zodpovedať práve tento odborník.
Áno, dokážeme, potrebujeme ten váš však fyzicky pri výrobe, aby sme ho dokázali zafrézovať do stĺpa. Je to z dôvody možných rozdielnych rozmerov.
Nedisponujeme informáciou, že by takýto existoval na trhu.
Garážová sekcionálna brána sa používa na uzatváranie stavebných otvorov atypických rozmerov garáží rodinných domov, prípadne aj skladových budov a výrobných hál u prevádzky ktorých sa nepredpokladajú náročné podmienky, intenzita používania nie je vysoká a ktorých plocha uzatváraného stavebného otvoru nepresahuje 15 m2. Návrh dizajnu a spôsob ovládania brány sa vykonáva podľa požiadaviek zákazníka. Brána môže byť ovládaná pomocou tlačidiel riadiaceho panela, alebo diaľkového ovládania, resp. ovládaná ručne.